Onsdag

Hej vänner!

Idag var det strålande solsken när jag vaknade, lite lättare att gå upp då. En lektion hade vi, full med massa svår grammatik, och sen var det slut för dagen. Jag fick skjuss av Ibbe på hans scoter och en kille som heter Victor åkte före på sin. Jag höll på att reta Ibbe för att hans går mycket långsammare än Victors. Sen försvann Victor bakom ett hörn och vi hörde en smäll. Han hade kört/blivit på körd av en bil, och flugit en bra bit och landat med huvudet i en soptunna. Scootern var helt sönderslagen i fram och Victor blödde från huvudet. Riktigt obehagligt. I och med killarna som kom ut från bilden var helt inkompetenta fick vi ringa James som i sin tur kom och körde Victor till sjukhuset. Som tur var var det ingen fara med honom, inte ens en hjärnskakning fick han, så det var ju riktigt skönt. Men endå läskigt. Hade vi kört först hade vi hamnat där! Ska inte åka mer scooter nu, att gå går minst lika bra! Sen kom jag hem och pluggade en hel del, har äntligen förstått det som jag inte har fattat förut, så det gick ganska lätt. Sen fick jag ryck och städade hela lägenheten. Sen tvingade jag med mig Ibbe ut på picknick med mat och dryck, det värmde riktigt i solen! Sen ringde Wei Wei om matlagningskursen, så 18.15 mötte jag upp alla svenskar och vi gick tillsammans dit. Det var ett rum med ett gigantiskt bord och ett kök i anslutning. I köket lagade folk mat och så fick man gå i mellan kök och matsal så man både kunde äta och titta på/hjälpa till i köket. Så nu vet jag med säkerhet hur man gör dumplings i alla fall! Riktigt gott blev det, så det ska jag göra själv igen någon gång!



Hittade min kompis Susan i köket! Hon var så gullig och hade köpt massa mat som hon vet att jag tycker om som hon skulle laga, gulle!



Bilder på svenskar känns överflödigt, ni har väl sett det förut? Det var väldigt kul att prata med många av dom iallafall, speciellt dom som snittade 30, det var flera av dom andra som va rlite för coola för matlagning och som mest bara satt i ett hörn och drack öl...

I morgon har vi två lektioner och sen är det helg! Dom har nämligen lagt om vårat schema så att vi inte har några lektioner på fredagar, me like!

Puss och kram


Kommentarer
Postat av: Birgitta Westerman

Ser fram emot att smaka när du är hemma och kanske bjuder gammla farmor på mat!!!!!

Kramar från en förkyld farmor

2011-03-25 @ 18:12:55
Postat av: mamma

Låter klokt att du skippar skoterkörning framöver!! Lugnar mamsen.. Kanske vi kan skypa på söndag? Vi hörs om det via mailen. puss

2011-04-01 @ 08:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0