Lördag

Hej vänner!

Allt bra? Jag mår utmärkt. Igår gick jag, Ibbe och Hampus och käkade pizza och drack öl på ett av våra favorithak här i Ningbo. Och vet ni? Det var så varmt att vi kunde sitta ute! Kändes nästan som sommmar, lite överdrivet men endå, och pizzan var nästan "svensk", tunn och god! Sen spelade vi biljard och pratade, var hemma innan 1 och det kändes ganska skönt att vakna upp i morse riktigt i tid och jag har nu spenderat 4 timmar åt kinesiskan. Det är roligt att sitta och lyssna på musik/talberättelser och teckna tecken och pyssla lite. Känner mig lite som 10-11, det är mysigt! Ska faktiskt köpa lite scrapbooking-material idag, för det är så sjukt mycket billigare än i Sverige, och skriva ut en massa foton, för det har jag på datorn, och gör mig en liten Kina-foto-bok. Riktigt kul! Synd bara att jag inte har en fantastisk kamera, för då kunde jag gå och var alite sådär mystiskt konstnärlig och ta bilder på händer, hattar, kvinnor i motljus och äldre herrar utan tänder. Men nu får det bli lite mera basic. Dvs bilder på mig och mina vänner, men det är ju inte fyskam! Och jag ska undersöka saken lite närmare, men jag har en lite känsla av att det är ganska billigt med systemkameror här. Och jag har ju slitit min med hälsan i 3 år, och tagit över 20 tusen bilder, så det finns ju faktiskt uppenbarligen ett andvändningsområde för en ny kamera. Nu blev jag taggad. Ska leta kameror idag, tänk om dom inte kostar så mycket mer än att jag har råd! Ny hobby, välkommen!
Har f.ö träningsvärk som heter duga idag. Herregud vad svårt det var att komma upp ur sängen, och då inte för att den rä mysi g att ligga i utan mer av den anledningen att kroppen sa ifår, musklerna strejkade. Jag överraskade mig själv med att springa 3 km igår, på löpandet, utan att vara när döden. Månaden med min intensiva friskis-period gav visst lite resultat! Det var kul, hatar ju egentligen att springa, men efter 1 km och fortfarande okej verkligehetsuppfattning så sprang jag typ dem restrerande 2 km i någon slags chock. Trodde ju som sagt att det skulle mest vara en arg blöt hög kvar av mig. Men icke, så idag vid 5 är det på't igen ba! Jag har tvingat Hampus att gå med mig, med löfte om squash (alltså sporten). Gymmnet har nämligen träningslokaler för det, samt att man får låna både racket och boll! Ska bara "googla" upp reglerna, vi körde lite freestyle senast, men det var kul och ganska svårt! Påminner mycket om tennis, bara det att racketerna är mindre och smalare och bollen studsar mycket sämre. Och är mindre.



Här är mitt gymkort! Det här med VIP är någonting som kineser alltid ger oss utlänningar. Än så länge är det ganska oklart vad det är för fördeöar med ett VIP jämfört med ett "o-vippigt". Men det kanske kommer att lösa sig med tiden, en gratis vattenflaksa eller någon timme med en PT? (Personlig tränare för er som inte är så inne i blogg-världen, haha)



Den här fick vi igår då vi betalade allt på samma nota och kom över 300 yuan. Och eftersom killarna, efter lite tjat inte ville ha den, så la jag beslag på den. 1 hel timmes gratis massage! Fot/body. Har varit på det en gång tidigare, precis i början när jag kom till kina, och det var väldigt skönt. Så det ska bli dagens projekt att hitta någon som vill följa med och morgondagens projekt att gå dit. Mysigt!

Puss och kram!

(senare idag fortsätter vi med "gissa frukten" med en liten ny tvist, missa inte!)

(Haha)


Kommentarer
Postat av: Birgitta Westerman

skönt att se att du är ok. Tidningarna här hemma är fulla av bilder från Japan-jordskalv och Tsunami Svårt att fatta! David har kómmit på en strålande idé, om man fryser ska man prompa. Jenny ska dricka mycket mjölk-du också kanske? Ja, man kan få tips både här och där!!!

Kramar från farmor

2011-03-12 @ 16:47:44
Postat av: John & Pat

Hi Tove,

In English, VIP = 'Very Important Person' and that`s what you are, representing your country in China. The language is becoming easier to understand and you are enjoying the food more. Things are much cheaper out there than in Europe due to the cost of labour and that is why the Chinese are now manufacturing lots of products that were previously made in Europe. Now for some foot massage! Cheers! John & Pat.

2011-03-12 @ 18:57:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0