Gissa frukten!

Hej vänner!

Vad duktiga och engagerade ni var den här gången, bra jobbat! Dick har jag inte fått in ett enda, helt, rätt svar... Det är nämligen så att frukten heter Longan, eller draköga, och är alltså inte en Litchi! Fast, som Emma stark påpekade ett par gånger sist vi hördes på skype, så är den en släkting (kan nästan höra Emma skrika "EN VÄLDIGT NÄRA SLÄKTING!") Så jag tycker att Elin och Emma kom på en delad 1:a plats, hur låter det? För att få ditt pris Elin så måste du ge mig din adress och Emma du får dricka till middagen du vann förra gången, låter bra?

Men, nu har vi ju en ny frukt som vi ska försöka lista ut vad det är. Den här frukten tänkte jag skulle smaka lite som ett äpple och därför köpte jag den. Det gjorde den dock inte, den smakade nästan ingenting och hade en massa hårda kärnor som förstörde frukten. Det gick liksom inte att tugga utan att vara rädd för att tänderna skulle gå sönder. Så här ser den ut iallafall;



Skalet är hårt och tjockt. Skär man upp frukten så ser den ut såhär;



Det där som ser så oaptitligt ut är inte meningen att det ska vara där. GIssar på att det är någonting som har blivit lite fel, en smäll? Sak samm, jag åt inte den delen iallfall. Köttet påminner lite om rå potatis. Någon som har en aning som vad det kan vara? Som sagt var den inte så god, smakade varken sött eller surt, bara... rå potatis.

Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tror att det är ett missbildat päron. Alternativt päron/potatis (värsta nya grejen!). ELLER en lite risig såndär.. Fejoja? Feijoja? Feijoa? Kärt barn har många namn..

2011-03-20 @ 14:18:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0