Gissa frukten!

Hej vänner!

Förra frukten var, som Emma duktigt gissade, en mango! Bara lite mindre och sötare. En minimango kanske? God var den iallafall och had einte den där "katt-tunge" liknade konsistensen. Lite dåligt engagemang från er andra dock, Emma hade ju inte en enda motståndare... Men Emma, du har vunnit en middag! Du får hämta priset i Kina någon gång i Maj, låter bra? :)
Nåväl, dagens frukt är, om jag får säga det själv, lite svårare. Kan krävas ett visst engagemang (=uppkoppling mot internet samt google) men vi kör endå!
Frukten är liten och ser ut som små små kokosnötter. Dom är ganska lätta, och skalet är hårt, ungeför som på en vitlök (?) fast tjockare. Ett jin (500 gram) kostade 9 kronor, ganska dyrt för att vara i Kina, och den ser ut såhär;





För att kunna äta dom här frukterna har jag blivit tillsagd att man måste skala dom, och inte skära. Sagt och gjort;



Kolla vad som kommer fram då! En genomskinlig lite geléaktig klump! Jag fortsätter att skala och kommer då fram till att en helt oskalad ser ut såhär;



Min första tanke är att dom ser ut som syltlökarna, fast större såklart, som vi fick när jag gick i bålbro. Vem kommer f.ö på att servera syltlök till mellanstadiebarn? Det vara bara Malin Söderman, lärarna inräknade, som tyckte dom vara goda. Vi andra kallade dom för spindelägg och åt dom inte ens för pengar.
Som tur är såg jag att det är en stor kärna i mitten, för annars kan man nog lätt tugga sönder en tand eller två.



Kärnan ser lite ut som ett grodyngel. Det blir minus i slutbetyget, det kan vi räkna med.



Och såhär ser det ut när man har käkat upp alla, för att dom var så goda! Små, söta och riktigt saftiga. Lättskalade och lättätna. 4 av 5 toasters! Men nu till den mest avgörande delen, kan någon gissa vad det är?

Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Emma

Den här jäveln var lurig, jag tänker genast på litschi (Stavning?)Men är inte den taggig? (jag kör stenhårt och google är förbjudet). Dubble or nothing- Jag gissar på Litschi.

2011-03-15 @ 14:40:30
Postat av: Elvira

Fy så svåra frågor du ställer då! Jag vill också vinna en middag i Kina men tror jag är rätt chanslös. Har alltså ingen som helst gissning (har även förhört mamma smått desperat).



Sorry!

2011-03-15 @ 16:44:06
Postat av: Elin F

LITCHI!!

2011-03-16 @ 06:53:26
Postat av: Elin F

Jaha... Emma hade redan skrivit det. Jag gissar också på det.

2011-03-16 @ 06:54:44
Postat av: mamma

Ja du känner till mina matkunskaper...., helt utsiktslöst att jag skall gissa rätt!! Ser ut att vara något physalis liknande...,förresten skrutt, kolla din mail, jag har en fråga där!! puss puss

2011-03-16 @ 21:23:38
Postat av: Mandymoe

Kul lek Tott ;) här får du en utmaning, leta rätt på en Kalebass så blir jag riktigt impad ;)puss på dig skrutt <3

2011-03-19 @ 10:07:28
Postat av: Elvira

Blev förresten besviken när du säger att T:na står för toasters och inte Tove??

Det är väl 4 av 5 Tove som gäller lr vad det nu blir?



PUSS

2011-03-22 @ 10:53:07
Postat av: hdfs

GUIDE TO 10 YEARS MEMBERSHIP ,50,000,00 COINS A MONTH 25 FREE ITEMS OR PUFFLES OF YOUR CHOISE FREE



1.LOG OF CLUB PENGUIN



2.PRESS F5 4 TIMES



3. POST THIS IN 3 DIFFRENT PAGES ABOUT CLUB PENGUIN



4.LOG IN CP AN YOU WILL HAVE EVRYTHING FROM ABOVE TRUST ME!

2011-09-12 @ 18:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0