Gissa frukten!

Hej vänner!

Idag har jag varit och köpt en frukt som jag klämt på förut men inte riktigt kommit mig för att prova. 2 kronor kostade den och den ser ut såhär;



Min tumme med avskavt nagelack ger er en känsla för hur stor den här. Den är lite "svampig" i konsistensen och ganska mjuk. Luktar ingenting speciellt på skalet (jag går in för det här) och väger ungeför som en banan skulle gjort i samma storlek.

Om man sedan tar en kvin och delar på den så finns det ingenting som tar i mot, ingen kärna eller andra hårda saker. Det gick lätt att dela den, och då såg den ut såhär;





Det är alltså inte en kärna i mitten utan mer någonting mjukt och lite "väv" liknaden. Går dock inte att äta, för det smakar bara trä. Men lätt att plocka bort, det liksom lossnar från resten av köttet. Själva fruktköttet har samma konsistens som en advokado typ, fast lite trådigare. Den luktar lite sött och smakar detsamma. Och här kommer tvisten; jag tänker inte säga vad det är! Haha! En tävling blev det helt plötsligt! Vem kommer på vad det kan vara för frukt? Har ni någon aning? Skriv en kommentar så blir jag glad, alla som har den minsta antydan till gissning är tvingade att skriva en gissning, och ni får inte titta på varandra!

/Galen lekledare

Kommentarer
Postat av: Emma

Oh så kul! Jag trooor att antingen är det en typ av sharonfrukt (för dom har också ett kostigt "kärnhus") eller så är det en typ av mango. SÅ vad vinner jag?

2011-03-13 @ 10:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0