Tisdag

Hej vänner!

Idag är det 31 grader här i Ningbo och strålande sol, jag smälter lite men det är skönt! En lektion tillbringades tillexempel utomhus i solskenet, det gillar jag. Har även fått en ganska snygg bränna, ligger och steker på balkongen typ varje lunch, det är så skönt! Har även spännt upp lite lakan så det är inskydd och vindskydd-säkrad nu. Så nu kan jag ligga i bikini utan publik. Skönt. Har även en känsla av att mamma skulle älska den här platsen, för det är lite för varmt för min smak;




Vad har hänt annars då? Jag har bestigit ett berg i hettan, i söndags, ätit god mat och igår var jhag på middag för att fira att Wei wei fyllde 22 år. Vi gick till en restaurang/pub som heter "Shamrock" som serverar pizzor som smakar nästan som svenska. Men jag som åt på pizza hut i förrgår var inte så jättesugen på att äta pizza igen så jag frågade Servitrisen om det var okej att jag kunde köpa mat någon annanstans och sedan ta med mig och äta där, för det var endå ett gäng på 30 pers som jag var men så dom skulle ju tjäna pengar endå. Och hon sa att det var okej och gav mig en meny från det Indiska stället tvärsöver gatan, sen tog hon beställningen och gick och hämtade maten till min plats, haha. Igenting jag har sett i Sverige kan vi ju säga... Det närmsta är nog när jag var i Egypten och ville ha en heiniken och servitören tog pengar och sprang till närmsta snabbköp och handlade en i och med att restauranger inte serverar alkhohol där.



Dagens lunch blev två stekta ägg och en blåmögelostsallad. Väldigt gott! Skönt att äta någonting utan ris. Ikväll ska jag tvinga bröderna Bajwa att gå med mig på fotmassage, har så ont i fötterna efter 3 timmar i bergen. Och jag ska skriva ett lite inlägg om det också och lägga upp massa fina bilder som jag tog.
Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0