Tisdag

Hej vänner!

Hoppas allt är bra med er! Här är det strålande sol men lite blåsigt, riktigt skönt väder för mig med andra ord, haha. I dag på lektionen pratade vi om väder och årstider i våra olika länder. Det är två tjejer från Inonesien och i Indonesien har dom bara 2 årstider. Sommar och sommar med regn. Förstår ni vad tråkigt! Och Wenda sa till mig att i Indonesien så frågar man aldrig, eller ens pratar, om temperaturer för det är alltid likadant. Mellan 25-28 grader konstant. Gud så tråkigt. Men lätt med kläder, inga tunga jackor eller stora skor. Och så slipper dom skrapa bilrutor en kall morgon i mitten på januari. Men så får dom ju inte heller se alla vackra skiftningar i naturen, eller ha snöbollskrig. Det var första gången för dom att se snö här i Ningbo i år!

I och med att tisdagar suger då vi börja 8 och slutar 3 så gick jag och Ibbe och fikade på ett jättemysigt cafe som heter 爱咖啡 eller "ancient koffe" på engelska.



Det är tre våningar högt och har kaffe för 75 kronor muggen. Fast dom har också normala priser.



Mitt tappra försök till att vara lite konstnärlig! Det här cafeet är riktiig mysigt, har gott kaffe och bra service. Tyvärr var tiramison inte riktigt min grej, är det någon som har ätit det och tyckt om det? Jag tycker mest att det smakar cream chees med sprit-doppade kakor i botten. Nja. säger jag. Fast vet ni var det bästa är det det här stället? Någonting som jag inte sett på något annnat fik, nämligen;



Små kattungar som fikagäster! Dom bor där på kafet och håller gästerna sällskap, så otroligt söta. Jag dog lite och satt och pjollrade med dom i typ 30 minuter. Speciellt den som ligger lite själv i en stol. Den påminde så mycket om Cleo. Hon var också grå och vit och låg helst lite för sig själv.

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Elvira

Hoppas bara dom inte äter upp kattungarna sedan!!



(fördomar vadå??)



Påsk-pussar till dig!!

2011-04-21 @ 10:43:46
Postat av: Tove

Nöööööö! Inte äta katter :(:(

2011-04-26 @ 13:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0