Sms

Hej vänner!

Bara genom att vara jag, dvs lång och blond, så har jag väldigt lätt att få kontakt med kineser, dom kommer fram till mig och vill prata engelska eller kolla hur mycket jag kan förstå av vad dom säger. Det är ju såklart jättegulligt och roligt, men kan ju också bli lite påfrestande när det händer hela tiden. Men när jag var och klättrade i bergen så kom det fram en kille och en tjej som ville hälsa mig välkomen till Kina. Vi pratade ett tag och dom var inte så duktiga på engelska så jag pratade mest kinesiska och dom pratade engelska, så alla var nöjda och glada. MEn det som jag vill visa är sättet kineser är. Alltså, det där lät ju lite efterblivet men det jag menar kommer klarna lite mera när ni har läst nedanstående sms-konversation. Eller, det är ju bara hennes svar, för det jag skriver är ju inte speciellt kinesiskt...











Förstår ni? Hon är ju jättegullig men det är svårt att tro att hon är 21 år och det är en speciell "ton" när kineserna skriver, väldigt korrekt, även dom som jag känner bättre än den här tjejen. Och sen namnet, herregud. Det är jättevanligt att kineserna som antingen pratar engelska eller umgås mycket med utlänningar har ett "engelskt" namn, mina favoriter so far är;

1. Honest (extra kul i och med att han är en vidrig människa och minst av allt ärlig)
2. Flower (en kille ska tilläggas)
3. Little Fish
4. Banana (ny men endå en riktig favorit)
5. Curry (Eh, va?)


Det var allt för nu,
puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0