Long time no see

Hej vänner!

Herregud vad dåligt deet blir med inlägg i den här bloggen, vad hände? Ni kanske tror att jag inte har något att skriva om och följaktligen inte skriver? Så är dock inte fallet. Ve tinte riktigt men jag har liksom ingen ro att sitta vid datorn längre stunder. Hm.
Idag har jag varit i skolan och är nu hemma för lunch. Vi har två timmar rast varje dag, så det är riktigt skönt. Dagens mat blev inte så mycket mat utan mer efterätt, haha. Vill ni se en bild?





Jordgubbar! Det är nämligen säsong för dom här. 11 kronor betalade jag för 1 kg (låter väldigt mycket nu när jag skriver det men det var två jin och en jin är 500 gram och det blir väl ett kilo?) Anyway, goda var dom iallafall och det känns alltid lite lyxigt när man äter en massa söta, stora jordgubbar för det är ju en ganska dyrt bär hemma i Sverige. Men inte här, haha. Blir nog ett kilo till kan jag tänka mig, kanske med lite glass? Till min "lunch" drack jag en ny favorit. Nämligen green milk tea, det är så himla gott. Och man får den pinda, iskall, och här har vi nästan 26 grader idag, så det är gott att svalaka sig med. 3 kronor kostar den.



Smaskens.
Annars har det väl inte hänt så mycket idag, jag har fått reda på att jag klarade provet (87%) och att vi har världens jobbigaste hemläxa. Vi ska gå runt på stan och fråga folk om dom röker, sen ska vi filma det och sen visa det för klassen. Alltså, det är jättejobbigt att söka kontakt med kineser för antingen så skrattar dom eller går därifrån. Och om man säger lite fel så förstår dom ingenting och försöker inte ens förstå, så jag ser inte fram i mot det. Funderar på att tvinga mina kinespolare att stå utspridda lite i skolan så kan jag gå till dom och fråga. Fast alla är ju tjejer och ingen tjej röker i kina, så det blir en ganska tråkig undersökning. Jaja, det löser sig det löser sig.
Som sagt har vi haft det riktigt varmt och skönt här nu i några dagar och i förrgår var det nästan 25 grader och strålande sol. Jag , Hampus och Ibbe satt i flera timmar utomhus och kollade på fotbollsmatcher. Det är nämligen en tunering på skolan mellan varje "faculty" (vad heter det på svenska?) så det är en massa fotbollsmatcher som spelas. Kul att se och när det är så fint väder är det en njutning. Dock tyckte inte mitt skadinaviska skinn att det var lika kul så nu har jag bondbrännan (bonnbrännan?) nummer ett i Ningbo. Men men, lite fräknar har jag fått och det är ju gulligt.
Åh just det! Det hände en stor sak här om dagen! Det måste jag berätta!
Jag och Ibbe hade tråkigt så vi gick och spelade biljard (8 kronor i timmen). Det är nästan helt fullt och allmänt mysigt. Efter ett tag börjar jag irritera mig på att kineserna bredvid oss pratar engelska med varandra (ibland gör kineser så när det är utlänningar i närheten för att visa att dom kan prata engelska) så jag säger till Ibbe att dom är töntiga varav Ibbe stannar upp och lyssnar. "Men dom pratar ju inte ens engelska, dom pratar kinesiska". Förstår ni vilken grej?! Jag FÖRSTOD alltså vad dom sa och tyckte därför att dom pratade engelska! Haha! Vilken grej! 7 månaders slit har äntligen gett resultat! Och sen vann jag 20 kronor i biljarden, så det var en bra kväll.
Nej nu måste jag dra mig mot "international office" och hämta ut dom sista av mina böcker (vi har kommit till bok tre nu i alla ämenen). Jag har redan varit och hämtat böckerna två gånger men i och med att det är något fel på James, han som är rektor över oss, så ger han oss typ 1 eller 2 böcker åt gången. Så fruktansvärt irriterande. Men nu har jag lyckas samla ihopp alla böcker utom en, så önksa mig lycka till!

Puss och kraaaam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0