Berg

Hej vänner!

Som utlovat så ska jag nu skriva lite om min bergklättrings-erfarenhet. Det var lite för varmt för att klättar i berg i 3 timmar, men på det hela taget var det riktigt mysigt. Ungefär en timme bort med buss låg det, och det var inte riktigt lika hyseriskt mycket folk som det brukar vara när det är i Kina. 40 yuan kostade det är gå in och sen var det bara att börja gå. Många trappsteg var det. Jag tyckte ibland att det påminde lite om Oslos skogar, mycket vatten och stenar, fast såklart lite fulare och skitigare här i Kina. Tyvärr är det ju inte så naturskönt någonstans här, och om det en gång har varit så har dom effektivt förstört det också. Men lite fina bilder fick jag iallafall så här kommer en liten bildbomb!








Här är lite Norgekänsla kan jag tycka





Vattenfall var grejen med dom här bergen förresten. Vattnet varhelt turkost och jag vill bara hopp i och svalka mig hela tiden!



Kolla den lilla gubbe, perspektiv är roligt.







Här är våran tappra lilla grupp. Jonas, Victor, Tove, Ibbe, Markus och våran lilla lärare Tina.



Vad tror ni att det här betyder?






Såhär trött är man när man bara har 2 minuter kvar till toppen.








Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Birgitta Westerman

Tack Tove, för att jag får dela din upplevelse-omän på bild. Bra bilder!!

Kram

farmor

2011-04-27 @ 20:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0